•  Gratis verzending vanaf €70,-
  •  Uitstekende service
  •  1000m2 winkel
  •  Zeer goed bereikbaar

Algemene voorwaarden

Voorwaarden van Herman Lieven gevestigd te ’s-Hertogenbosch (Noord-Brabant, Nederland). Herman Lieven V.O.F. is ingeschreven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel te Eindhoven onder nummer 17128954, het BTW nummer is NL8092.76.458.B01.

1. Toepasselijkheid

Deze leveranciersvoorwaarden zijn van toepassing op al onze webwinkels. Op dit moment zijn dat  duikwereld.nl / snorkwereld.nl / zeilkleding.nl / bootschoenen.eu

2. Totstandkoming overeenkomst

Een koopovereenkomst komt eerst tot stand door verzending van de opdrachtbevestiging door ons aan de klant, naar aanleiding van een door de wederpartij gedane bestelling. De opdrachtbevestiging geschiedt direct na de bestelling in de vorm van een e-mail die de factuur bevat.
Slechts de inhoud van de factuur bindt partijen. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Wilt u de order toch nog annuleren terwijl u deze wel hebt geplaatst verzoeken wij u direct ons daarvan op de hoogte te stellen voordat er kosten zijn gemaakt voor deze order. 

3. Betaling

De geplaatste orders in onze winkels kunnen worden betaald met IDEAL, VISA, Mastercard, PayPal of vooruit per bank te worden betaald. Betaling per bank geschiedt door overschrijving aan:

Herman Lieven V.O.F.
Rietveldenweg 64
5222 AS
's-Hertogenbosch

Bankrekening NL09.INGB.0674.4829.56, onder vermelding van het ordernummer.

4. Levertijd

Ivm de wet koop op afstand leveren wij uw bestelling uiterlijk binnen 30 dagen. In de praktijk leveren wij uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen als het product op voorraad is en in 4 tot 6 werkdagen als het product bij ons niet op voorraad is. De bestelde artikelen worden zo spoedig mogelijk geleverd na ontvangst van de betaling. Sommige artikelen zijn voorradig, andere worden direct besteld. Indien een kleur/maat variant niet voorradig of tijdelijk slecht leverbaar is wordt u hiervan per omgaande op de hoogte gesteld via e-mail.

5. Verzending en verzendkosten

Verzenden doen wij met POSTNL, deze doet er meestal één dag over om het pakket bij u af te leveren. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de koper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten. De verzendkosten kunt u terugvinden wanneer u een order plaatst.

Mocht de POSTNL u niet thuis treffen dan zal deze een afhaalbewijs bij u achterlaten. U kunt dan daarmee en een geldig identiteitsbewijs het pakket afhalen op het postkantoor. Het pakket blijft 3 weken op het postkantoor liggen voordat het naar ons wordt teruggezonden. Mochten wij in een dergelijke situatie nogmaals het pakket aan u moeten sturen dan vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €12,50.

Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. Tijdens het afrekenen van uw order kunt u een alternatief bezorgadres opgeven.

Orders welke naar ons retour komen doordat deze aan de deur zijn geweigerd of niet zijn afgehaald op het postkantoor worden pas nogmaals verzonden nadat de verzendkosten daarvoor zijn voldaan.

6. Prijzen

De door ons genoemde prijs is inclusief BTW en in euro's. Verzendkosten worden apart op de factuur vermeld. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Wanneer er bij een product geen prijs staat kunt u de prijs opvragen bij Herman Lieven VOF. Wij werken graag mee aan BTW terug gave voor klanten buiten de EU. Als de klant zorgt voor de juiste gegevens en de kassabon of factuur met de juiste douane stempels aan ons retourneert zullen wij de BTW retour storten minus 20 euro administratie kosten (wijzigingen in de wetgeving voorbehouden).

7. Klachten

De koper is verplicht de producten bij aankomst te inspecteren en eventuele gebreken bij Herman Lieven te melden. Klachten betreffende orders dienen binnen 14 dagen nadat de goederen de koper hebben bereikt schriftelijk (of per e-mail) aan ons gedaan te worden. Bij gebreke hiervan worden wij geacht in overeenstemming met onze verplichtingen te hebben geleverd. Indien tijdig is gereclameerd en de geleverde goederen niet aan de overeenkomst beantwoorden, zullen wij ter uwer keuze en tegen teruggave van de geleverde goederen, hetzij voor éénmalige gratis herlevering zorgen, hetzij de teruggenomen goederen en verzendkosten crediteren.

8. Geschillen

Op al onze overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen Herman Lieven en de wederpartij mochten ontstaan.

9. Buitengerechtelijke incassokosten

Indien Herman Lieven V.O.F. wegens niet-nakoming van de overeenkomst door de koper kosten van rechtsbijstand moeten maken, is de koper verplicht de kosten volledig aan Herman Lieven te vergoeden. In geval van wanbetaling worden alle door ons gemaakte kosten doorberekend met een minimum van €100,00.

10. Afkoelingsperiode en ruil/retourprocedure

Onze klanten hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.

Wij zullen zorg dragen voor een snelle creditering van de factuur minus de verzend- en eventuele betaalkosten. Herman Lieven moet in dergelijke situaties altijd per e-mail op de hoogte gebracht worden van de te retourneren goederen, onder vermelding van uw naam en ordernummer. Graag vernemen wij ook de reden voor de retournering. Goederen die ongefrankeerd naar ons worden gezonden, accepteren wij niet als retour.

U dient bij een retourzending altijd de factuur te voegen. Zonder meegezonden factuur worden retourzendingen niet in behandeling genomen. Indien wij een artikel niet als retour kunnen accepteren en deze weer naar de klant moeten verzenden, zijn alle kosten voor rekening van de klant.

U heeft als consument ivm het herroepingsrecht het betaalde bedrag binnen 30 dagen teruggestort te krijgen. In de praktijk zal dit ongeveer 1 week duren.

11. Waterproof Member Voordelen 

  • 20% korting op alle Waterproof Kleding Accessoires (uit folder blz. 51 en 52)
  • Gratis uitgebreide garantie (1 jaar extra fabrieksgarantie op alle pakken en droogpakken, totaal drie jaar) 
  • Geen porto kosten bij een garantie geval de eerste 2 jaar van de garantie periode
  • Meerdere malen per jaar speciale Waterproof Member deals
  • Speciale Waterproof Member product avonden / dagen met voorlichting en acties
  • Gratis en als eerste toegang tot al onze Waterproof evenementen met een gratis introducé
  • Gratis de Waterproof folder ontvangen per post (1x per jaar wanneer nieuwe folder uitkomt)

1. De korting geldt op de advies verkoop prijs voor alle items op blz. 52, 53 en 54 van de 2015 Waterproof folder. Deze actie is niet te combineren met een andere actie

2. Je ontvangt drie jaar fabrieksgarantie in plaats van twee jaar. Alleen geldig op duikpakken en droogpakken. Garantie wordt alleen gegeven wanneer de fabrikant een fout gemaakt heeft bij de fabricage van een product. Slijtage door gebruik, misbruik of het fout behandelen van een artikelen, het niet / te weinig of foutief onderhoud plegen aan een artikel zijn allen geen garantie. Ritsen en seals vallen buiten de extra garantie. De uitgebreide garantie geldt alleen op aankopen gedaan na 12 februari 2014.

3. Wanneer wij een artikel met een garantie claim opsturen zijn de porto kosten voor rekening van de eigenaar het artikel. Hiervoor gelden een aantal algemene uitzonderingen maar voor Waterproof Members geldt dat bij een terechte, goedgekeurde garantie claim binnen 2 jaar na aankoop geen porto kosten in rekening gebracht worden. Dit geldt alleen op aankopen gedaan na 12 februari 2014.

4. Een aantal malen per jaar zullen wij de WP Members speciale deals kenbaar maken. Dit zal per e-mail gebeuren.

5. Alleen voor WP Members komen er een aantal keer per jaar avonden of dagen met extra en speciale voorlichting door ons maar ook door medewerkers van Waterproof uit Zweden. Aan deze dagen zullen ook exclusieve WP Member acties verbonden zijn.

6. Wanneer wij een WP evenement organiseren mogen de WP Members (inclusief een eventuele introducé) als eerste aanmelden en is dit evenement gratis.

7. Wij sturen de Waterproof folder gratis op, deze komt 1 maal per jaar uit. Bij de folder ontvang je ook een aantal extra WP Member voordelen.  

Voor alle WP Member voordelen geldt dat deze door Herman Lieven aangepast of afgeschaft kunnen worden zonder opgaaf van reden. Uiteraard is dit niet onze intentie maar mocht dit nodig zijn dan behouden wij het recht dit te doen. De WP Member voordelen kunnen niet gebruikt worden in combinatie met andere acties en of voordelen. Herman Lieven behoudt het recht WP Members te verwijderen of weigeren.